Udzielanie zamówień pozaustawowych. Zamówienia publiczne o wartości poniżej 130 tys. złotych (od stycznia 2026 r. od 170 tys. złotych)

23-10-2025 ONLINE 09:00 - 12:45

Korzyści

1

Znajomość przepisów praw związanych z udzielaniem zamówień pozaustawowych

2

znajomość i umiejętność stosowania zasad związanych z agregacją zamówień oraz szacowania wartości zamówienia

3

umiejętność weryfikacji zapisów regulaminów udzielania zamówień pozaustawowych

4

umiejętność zarządzania wydatkowaniem środkami publicznymi zgodnie z wymogami przepisów prawa

Opis

Szkolenie z elementami warsztatowymi dotyczy zasad udzielania zamówień pozaustawowych, tj. wyłączonych z uwagi na ich wartość z reżimu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Z udzielaniem tego typu zamówień bardzo często związane są problemy dotyczące agregacji zamówień oraz szacowania wartości zamówienia. Szkolenie obejmuje szczegółowo problematykę szacowania wartości zamówienia, przygotowania i prowadzenia procedur zakupowych, dokumentowanie postępowania a także zarządzanie umowami zawartymi w ramach prowadzonych procedur.  

Program szkolenia

  • Wyłączenia ustawowe – zamówienia do 130 000 zł netto / zmiana progu kwotowego do 170 000 zł netto - ogólne zasady udzielania zamówień pozaustawowych, metody i narzędzia jakie można stosować celem udzielenia zamówienia pozaustawowego.
  • Zasady związane z opisem przedmiotu zamówienia, form komunikacji , terminu składania ofert.
  • Podstawy prawne udzielania zamówień pozaustawowych - Kodeks cywilny, ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz ustawa Prawo zamówień - omówienie podstaw prawnych związanych z udzielaniem zamówień pozaustawowych w oparciu o kodeks cywilny , ustawę prawo zamówień publicznych oraz ustawę o odpowiedzialności za naruszenia dyscypliny finansów publicznych
  • Szacowanie wartości zamówienia oraz agregacja zamówień. Zamówienia planowane i nieplanowane. - jak oszacować wartość zamówienia, jakie są metody szacowania, co oznacza pojecie należytej staranności w związku z szacowaniem wartości zamówienia, zamówienia planowane i nieplanowane czy obowiązują takie same zasady co do szacowania wartości. Dowiemy sie o agregacji zamówień, czyli tożsamości przedmiotowej.
  • Przygotowanie i prowadzenie postępowania :
  • jak przygotować postępowanie, czy zawsze wymagana jest procedura konkurencyjna, o czym należy pamiętać prowadząc postępowanie, forma komunikacji
  • Regulamin udzielania zamówień podprogowych: analiza regulaminu zamówień pozaustawowych, jakie powinny znaleźć się w nim zapisy, czy można wprowadzać wyłączenia w stosowaniu regulaminu, dostosowanie regulaminu do zmian ustawy ,tj. zwiększonego progu do 170 tys. zł netto.
  • Regulamin a udzielanie zamówień dofinansowanych ze środków unijnych.
  • Umowy o zamówienie publiczne.
  • Zarządzanie umowni oraz ich zmiany:
  • zasady sporządzania umów o zamówienie publiczne oraz omówienie zasad ich zmian.
  • umowa w formie ustnej a umowa w formie dokumentowej lub pisemnej.
  • centralny rejestr umów i umowy pozaustawowe.
  • Dokumentowanie zamówień pozaustawowych. Sporządzanie sprawozdania rocznego z udzielonych zamówień publicznych:
  • analiza i ocena ofert
  • przygotowanie protokołu z postępowania
  • informacja publiczna a dokumenty zamówienia pozaustawowego
  • sprawozdanie roczne z udzielonych zamówień jako obowiązek sprawozdawczy każdego zamawiającego

Wykładowca

Andrzej Łukaszewicz

od ponad 20 lat zajmuje się obsługą zarówno podmiotów publicznych, jak i wykonawców w obszarze zamówień publicznych. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych (PSZP) oraz wykładowcą studiów podyplomowych uczelni wyższych z zakresu zamówień publicznych, audytu i finansów publicznych. Autor i współautor licznych publikacji poświęconych tej tematyce.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zamówień publicznych dla placówek oświatowych, podczas których łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi rozwiązaniami. Regularnie występuje także jako prelegent na konferencjach branżowych.

Dodatkowe informacje

Jak to działa?
Korzystanie z naszej e-platformy nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań ani instalacji dodatkowego oprogramowania. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Cała procedura ogranicza się do kliknięcia w przycisk dołącz oraz wypełnieniu pól tekstowych: Imię, nazwisko oraz adres mailowy.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań.
Po szkoleniu otrzymacie Państwo elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia oraz elektroniczną fakturę, wyślemy je Państwu na adres mailowy podany w zgłoszeniu.
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.

Szkolenia otwarte

Cena:395,00 zł /osoba

Co otrzymujesz w ramach szkolenia?

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur

Certyfikat Instytutu Kształcenia Eko-Tur w formie elektronicznej

Materiały w formie książkowej

Materiały w formie elektronicznej

Gotowe wzory dokumentów

Gotowe wzory dokumentów

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Możliwość zapłaty 14 dni po szkoleniu

Polecane szkolenia dla rady pedagogicznej

Polecane szkolenia online

Poznaj nasze serwisy zewnętrzne

Baza nauczycieli

Społeczna inicjatywa
Grupy Eko-Tur

dowiedz się więcej
Edurada

Portal dla
zaangażowanych
w edukację
- dla pasjonatów
nauki i rozwoju

dowiedz się więcej
Primopsyche

Niepubliczna poradnia
psychologiczno
- pedagogiczna

dowiedz się więcej

Śledź nas